ضرر همزمان تولیدکننده و مصرف کننده
نوشته شده توسط : hamiransteel

در شرایط کنونی که با نوسان قیمتی در بازار مواجه هستیم، تولیدکننده ها نیز با شرایط سختی مواجه شدند. به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، بر اساس دستوالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بر این بود که محصولات فولادی بر مبنای دلار 4200 تومانی عرضه شود تا از مصرف کننده نهایی حمایت شود. اما در این میان واسطه گرها با سو استفاده از شرایط موجود، موجب ایجاد تفاوت قیمتی چشمگیری بین قیمت بازار آزاد و بازار رسمی شدند. از این رو بیشترین سود را کسب کرده و سبب رسیدن ضرر به مصرف کننده نهایی شدند.

دشتیانه معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان در رابطه با این موضوع افزود: آنچه که موجب ایجاد تقاضای کاذب در بازار شده است،  فعالیت های دلالان و واسطه گران در بازار فولاد بوده که همزمان برای مصرف کننده و تولیدکننده موج منفی به همراه داشته است. در شرایط کنونی تولیدکننده ها افزایش قیمت مواد اولیه، وضعیت حمل و نقل و تحریم ها را تحمل می کند و محصولات خود را با قیمت های دستوری ارائه می دهد اما در نتیجه حاصل این امر موجب سود واسطه گرها می شود.

وی در ادامه افزود: انتظار می رود که رسانه ملی به جوسازی واسطه ها علیه تولیدکنندگان دامن نزنند و با حمایت از تولیدکننده واقعی به ثبات بازار کمک کنند. این امر موجب می شود که انگیزه سهامداران و تولیدکنندگان بالا رفته و فشار به مصرف کننده نهایی وارد نشود.

با توجه به شرایط کنونی، بازار باید به نحوی کنترل شود که زمینه ی ارتقاء حوزه فولاد فراهم شود. در غیر اینصورت با جوسازی رسانه ها و افزایش دلالان و واسطه گران بازار به ثبات نخواهد رسید و سودی حاصل صنعت فولاد کشور نخواهد شد. صنعت فولاد، مادر دیگر صنعت ها بشمار می رود و التهاب در این بخش بر بازارهای دیگر نیز اثرگذار است؛ از این رو باید اجازه ندهیم که این بازار از کنترل خارج شود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: